בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    שב"כ סיכל חוליית טרור שפעלה באכוונת מפקדת הג'יהאד האיסלאמי בלבנון ותכננה לבצע פיגוע מטען בהפעלה סלולרית נגד כוחות צה"ל באזור השומרון. בחקירתם בשב"כ עלה כי אחמד ואבראהים ניהלו קשר חשאי למול מפקדת הגא"פ בלבנון במסגרתו קיבלו השניים כספים, בין היתר באמצעות מטבעות קריפטוגרפים. כמו כן, השניים ביצעו ניסויים בייצור מטענים משמעותיים בהפעלה מרחוק לטובת הפעלתם לעבר כוחות צה"ל

    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל נעצרו בחודש ינואר שלושה פעילי הג'יהאד האיסלאמי מהכפר יעבד שבחטיבת מנשה, אשר פעלו באכוונת מפקדת הגא"פ בלבנון במטרה לבצע פיגועים משמעותיים במתווה של מטענים בהפעלה מרחוק כנגד כוחות צה"ל באזור. במהלך מעצרם נתפסו מטענים מוכנים לשימוש.

    שלושת הפעילים שנעצרו הם:
    1. אחמד טאלב ח'אלד אבו בכר – בן 29, תושב יעבד, פעיל גא"פ בכיר בכפר.
    2. ⁠אבראהים עבד אלרחים ג'אבר אבו בכר – בן 29, תושב יעבד, פעיל גא"פ בכיר בכפר.
    3. ⁠עבאדה מנצור מוחמד אבו בכר – בן 18, תושב יעבד.

    בחקירתם בשב"כ עלה כי אחמד ואבראהים ניהלו קשר חשאי למול מפקדת הגא"פ בלבנון במסגרתו קיבלו השניים כספים, בין היתר באמצעות מטבעות קריפטוגרפים. כמו כן, השניים ביצעו ניסויים בייצור מטענים משמעותיים בהפעלה מרחוק לטובת הפעלתם לעבר כוחות צה"ל. בחקירתו של עבאדה בשב"כ עלה כי גויס ע"י אבראהים לחולייה וייצר מטענים באכוונתו.

    נגד השלושה הוגשו לבית המשפט הצבאי בשומרון כתבי אישום חמורים.

    משירות הביטחון הכללי נמסר כי חקירה זו חושפת את כוונותיה של מפקדת הגא"פ לקדם פיגועים באזור צפון השומרון באמצעות גיוס ואכוונה של פעילים תושבי איו"ש. "שב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל".



    0 תגובות